IT proff...?
Tänapäeval IT professionaaliks olemine hõlmab palju rohkemat kui lihtsalt IT alasi teadmisi ja oskusi. Ei piisa enam pelgalt programmeerimisoskusest või teadmistest matemaatikast ja algoritmidest, vaid teadmiste spekter IT inimesele on suurenenud.
Väga olulisel kohal on kindlasti aluseks olevad just need samad teadmised ja oskused, kuid lisaks on vaja omada suhtlemisoskust. Suhtlemisoskus on vajalik kliendi ja arendaja vahelise koostöö tõrgeteta toimimiseks. Arendaja teeb seda, mida klient talt soovib ning selleks on kliendilt vaja sisendeid ning IT töötajale, kes suhelda ei oska, võib see koostöö keeruliseks osutuda. Lisaks kliendiga suhtlemisele on väga oluline ka suhelda oma töökaaslastega ja üldisemalt sama ala inimestega. See hõlbustab koostööd ja suuremate projektide õnnestumist, samuti annab võimaluse olla paremini kursis IT maailmas toimuvaga - ideede ja asjalike mõtete vahetamine ei jookse kunagi külge mööda maha.
Samuti peab IT proff olema valmis vastavalt olukorrale ümber kohanduma ja valmis pidevalt juurde õppima. Nagu on paljud õppejõud tudengitele rõhutanud, et IT-d ei õpi otsast lõpuni ära ja siis saab julgelt öelda, et ma nüüd oskan kõike. Vastupidi IT valdkond uueneb pidevalt ja seega tuleb valmis olla ennast kogu aeg täiendama ja juurde uurima.
IT inimene peab samuti olema püsiv, järje- ja meelekindel. Tihtipeale mingile probleemile ei leia koheselt lahendust ja tulebki nn katse-eksitusmeetodil proovida, kuid see nõuabki, et inimene on järjekindel ning ei heida peale esimest põrumist püssi nurka.
Kommentaarid
Postita kommentaar